Hvad er PILATES?
 
Alle voksne kan træne PILATES uanset form, alder og skavanker. PILATES er derfor lige relevant for supermotionister som den inaktive.
PILATES består af øvelser som foregår med kroppens egen vægt som belastning evt. med brug af simple redskaber, for at gøre øvelserne lettere eller sværere. Vi vil bruge REDONDO-bold, en mindre bold, som intensiverer øvelserne. PILATES er koncentreret træning og med stor variation. PILATES fokuserer på kvalitet i bevægelserne, som koordineres med åndedrættet.
PILATES-øvelserne fokuserer på optimal træning af muskulaturen, der støtter rygsøjlen dvs. ryg- og mavemuskulaturen.
Træningen lægger vægt på stabilitet, styrke, udholdenhed og smidighed i kroppen.
Øvelserne er med til at genopbygge den naturlige stilling i rygsøjlen, nedsætte unødige spændinger i kroppen og samtidig give øget kropsbevisthed. 
 
Træningen er skånsom, men samtidig udfordrende og især velegnet til:
 
Generel træning af hele kroppen
Forbedring af kropsholdning. Forbedring af styrke og udholdenhed i musklerne omkring rygsøjlen.
Forbedring af smidighed i musklerne omkring rygsøjlen.
Genoptræning efter kroniske eller kroniske skader. Kontakt evt din læge.

Intro: Her gennemgås vejrtræning og øvrige vigtige Pilates-principper grundigt, så man kan deltage på let øvet hold. Alle øvelser forklares grundigt og vises. 
Let øvede/øvede: Kræver kendskab til pilates-principperne. De forskellige øvelser forklares og evt vises.



Hold fra 3/9-15/12 2018:  (ingen træning uge 42 og en uge mere pga ferie)

Mandage kl 17.30-18.30  PILATES ved Heidi  



Tilmelding og betaling  til intro og hold : Klik Her : Pilates
Husk håndklæde eller lillle pude.


Pris:
Hold  475 kr   
   ​     
Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website, Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det. Læs mere om vores privatlivpolitik her
Ribe Gymnastik Forening - CVR. nr. 32624049